قبل از سفارش تیغه فاصله کف تا کف (عرض) یعنی از محل قرار گیری ریل تا ریل روبرو به صورت دقیق اندازه زده شود و اگر خود شما مسئول اعلام اندازه هستید بدون احتساب اندازه ریل و قوطی اندازه برش تیغه را تعیین و یا اگر فقط قرار است سفارش را به یک شرکت بدهید کل اندازه کف تا کف را در اختیار شرکت مد نظر قرار بدهید.
اندازه بعدی که قابل اصلاح می باشد طول کرکره است و از اهمیت کمتری نسبت به عرض برخوردار است اما ناگفته نماند هر تیغه اضافه می تواند به ضرر شما تمام شود و بعد از برش شاید دیگر به کار نیاید پس در اندازه گیری طول هم باید دقت کافی داشته باشید.

در اندازه گیری ها و انتخاب محل مناسب صفحه پلیت ها و موتور دقت کافی داشته باشد (دو صفحه پلیت دقیقا روبروی هم قرار بگیرند) تا هم عملکرد مناسبی داشته باشد نکته دیگر فضای مناسب برای جمع شدن تیغه ها است که این امر نیاز به اندازه گیری دقیق دارد، همچنین شاقول (تراز) بودن قوطی، ریلها و صفحه پلیت ها بسیار مهم می باشد که باز هم باعث کمتر شدن استهلاک و سر و صدا می شود.

محل قرار گیری ریل ها باید کاملا تراز باشد و هرچه بهتر جوشکاری آن انجام شود و محکمتر باشد هم امنیت را بالا می برد و نقش بسزایی در کارکرد مناسب و کمتر شدن صدا هنگام حرکت می گردد.

در صورت نیاز به امنیت بیشتر فقط به موتور کرکره برقی اتکا نکنید و حتما از نصاب بخواهید که برای شما جا قفلی در نظر بگیرد تا علاوه بر قفل الکترومکانیکی داخل موتور که احتمالا بیرون و در دسترس می باشد قفل دستی هم مانع باز شدن کرکره گردد.

نصب کرکره برقی تخصصی می باشد اما حتما توجه کنید که تنها نصاب بودن کافی نیست و جوشکاری هم نقش به سزایی در عملکرد هرچه بهتر کرکره برقی شما دارد.