موتور استوانه ای شکل توبولار یا تیوبولار (Tubular) به معنی تیوب شدن موتور داخل شفت (لوله) است. توان این موتور بر اساس نیتون بر متر محاسبه می شود که بر اساس استاندارد از 30 نیوتن تا 300 نیوتن را در بر میگیرد. این نوع موتور نیازی به کاسه فنرهای دور شفت ندارد و مستقیما وارد شفت می شود. موتور توبولار یک تاج متحرک و یک آداپتور هرزگرد روی خود دارد که تاج نقش حرکتی و آداپتور (هرزگرد) نقش تبدیل قطر موتور به لوله (8 و 11) را دارد.

موتورهای توبلار به دو دسته سبک و سنگین (صنعتی) تقسیم می شود. مدل سبک که قدرت از 30 الی 140 نیوتن دارد و قطر لوله مورد نیاز آن (8) می باشد برای مکان های که عرض تیغه ها خیلی زیاد نیستند و کاربر احتیاج به کارکرد زیاد موتور ندارد استفاده میشود اما در مدل صنعتی که از قدرت 140 تا 300 نیوتن را دارا  می باشد و نیاز به شفت (لوله) 11 دارد معمولا مورد استفاده برای درب های با عرض بالاتر تیغه و باز و بست شدن بیشتر درب استفاده قرار  می گیرد, ناگفته نماند در کل موتور توبولار برای مکان هایی که مساحت کم تا متوسط کاربرد دارد.

معمولا این موتورها طولی حدود 50 تا 60 سانتی متر دارند که از یک طرف شفت وارد می شوند و در داخل شفت یا همان لوله پیچ می شوند و قسمت قابل حرکت موتور توبولار (تاج) که همان قسمت پیچ شده به شفت می باشد باعث چرخش لوله می شود در نتیجه کرکره برقی به بالا و پایین حرکت می کند.

این نوع موتور به غیر از وسایلی که داخل پکیج خود دارد برای نصب به موارد دیگری نیاز دارد که باید به صورت  جداگانه تهیه شود از قبیل ریموت و ریسیور, صفحه پلیت و اندکپت می باشد.

اما،

مواردی که موتورهای توبولار داخل پکیج خود دارند

  1. موتور
  2. تاج و آداپتور
  3. آچار تنظیم میکروسوئیچ
  4. خار و بست ها
  5. پایه ستاره ای خورشیدی یا کتابی